Левый сайдбар Правый сайдбар FAQ / Общение
Показать/Скрыть сайдбар | Тема: Сменить шкрку

Описание игры, торрент, скриншоты, видео

Скачать игру Naev v0.12.0 Nightly - торрент, игра на стадии разработки

Рейтинга пока нет
Игру добавил Kusko [2483|32] | 2024-07-22 (обновлено) | Ролевые игры (RPG) (3341) | Просмотров: 15594

Naev v0.12.0 Nightly

• SGi навигация / Navigation:
• Разработчик / Developer: Инди-игра (14535) от Naev (1)
• Жанр / Genre: Леталки, скроллеры (1029); Я ищу, квесты, приключения (6121); Ролевые игры (RPG) (3341)
• Тип игры / Game Type: Beta-версия (игра еще в разработке)
• Размер / Size: 547.00 Мб.
• Похожие игры:
- Assembled In Orbit v0.7.32a

Naev - игра об исследовании космоса, торговле и сражениях. Игроки путешествуют по галактике и зарабатывают деньги, торгуя, сражаясь и выполняя миссии.

Игра обновлена до v0.12.0 Nightly. Список изменений внутри новости.

Вы можете скрыть всю рекламу на сайте. Как?

Основные особенности:
• Большая галактика с сотнями планет и лун для исследования.
• Полуньютоновский геймплей в реальном времени, напоминающий игры Escape Velocity.
• Множество различных кораблей, которые можно купить и пилотировать, и множество способов настройки каждого из них.
• Несколько фракций, каждая из которых обладает уникальным дизайном кораблей и характером.
• Открытый исходный код, что означает полную свободу моддинга.

В настоящее время Naev - это играбельная игра, но она далека от завершения. Для дальнейшего развития игры нам, разработчикам, нужны вы. Да, вы. Всё, что для этого нужно, - это мотивация быть креативным в какой-то мере! Вероятно, самый простой способ помочь, а также один из самых ценных, - это придумывать новые истории для игры и воплощать их в играбельные миссии. Другие способы помочь - это создание иллюстраций или звуков, улучшение геймплея за счет балансировки или (если у вас есть талант к этому) даже немного кодирования.

Следует помнить о нескольких вещах:
• Эта игра - проект хобби, а не проект инди-разработки. Нет окончательного плана, нет временных рамок для "готовой игры".
• Команда разработчиков не принимает денежные пожертвования, только прямые вклады в саму игру.
• Движок игры написан на C. Миссии написаны на Lua.
• Нет, мультиплеера нет и, вероятно, не будет. Если только вы его не добавите!


This year we’re having another edition of our Sporadic Naev Newsletter. We’ll be covering some of the improvements that will appear in the 0.12.0 release, and more importantly, discuss a feature almost 15 years in the making: Naev going 3D! Now, this doesn’t mean gameplay is going 3D - gameplay is fundamentally unchanged - however, the ship models are now in 3D, allowing us to do new fancy effects and lower memory consumption while at it!

Less Pirates in the Early Game

One of the major complaints that Naev always gets is how ruthless pirates are, especially in the early game, when the player has no proper defenses. Although the past several releases have tried to mitigate the issue by establishing a safe starting area with no pirates, and adding more introductory missions to help the player get started, for those players that strayed too far from the starting area, it was often fatal. Now, Chapter 0 will feature significantly less pirates, that will ramp up to normal when the player reaches Chapter 1. This should give the player time to get better ships and survive the pirate menace.

In order to implement this feature, the in-game universe editor was significantly reworked (yet again!) to support universe diffs, that is, instead of saving the entire universe, only changes with the default are saved. While this has been used only for reducing pirates, for now, this is going to come very in hand when implementing the next stages of the major campaigns, where the universe will undergo many significant changes. It will definitely be a good investment for things to come.
Naev, now in 3D!

So, while this is something that was proposed around 15 years ago, this is something that has been quite active in the works for almost 5 years now. During that time, it has been rewritten twice: first using object files and more traditional rendering, and now using gltf files with physically-based rendering. As we’re not using any sort of game engine, it was all written from the ground up, and includes some fancy things like variance shadow maps, FidelityFX filtering, high dynamic tone mapping, and super sampling. There’s still many things to do, but this finally lets us start to do fancier things that were infeasible using spritesheets. That said, spritesheets are still supported, however, 3D models are the recommended way of adding new ships.

It has taken a lot of work, but all the ancient models have been updated to work with the newest blender, and many models have seen upgrades in different aspects like texturing, engine glows, broken geometry, and animations. Some ships have had to be nearly completely remade to work with current standards. There’s still a lot to do, but they look much better, and the same model can be used in the shipyard, communication window, and in-game.

With 3D, we finally can also have ships tilt slightly when turning. This makes flying feel much more natural, and the tilt shows off more highlights and details of the ships. While we were hoping to add blinking lights and more details, those have not yet been implemented, but there is a real possibility that they will come sooner and later, once some logistics are figured out.
Universe diff support in the universe editor.

For now, only ships have been reworked into 3D, but we hope to have planets, stations, and asteroids to join them in the near future. Some effects such as the backgrounds, wormholes, and the likes will still be kept in 2D, however, it will all work much better together. Oh, and last but not least, we’ve taken this opportunity to add 4 new ships to flesh out a bit more the Naev universe!
Linear Energy Regeneration

Although many players had not noticed, energy regeneration in Naev used an RC (Resistance-Capacitor) charge curve, which meant that energy would regenerate faster the less you had, and slowly taper out. This was not properly conveyed to the player and has now made linear. Now 100 GW of energy regeneration will always be 100 GJ of energy generated per second. While it is not possible to keep exactly the same behaviour as before, outfits and ships have been adjusted to try to be as similar as before the change.
Quality of Life for all!

A lot of Quality of Life has also made it into the nightly. Spaceport bar is marked with red exclamation points when there is an interesting NPC, there is support for sorting and filtering mission computer missions, repeated messages get folded in the GUI, asteroids won’t disappear when the player is nearby or actively targeting them, and much more! This should ensure a smoother experience for the players and get rid of lots of small friction.

Additionally, the game uses lazy loading and threading to load much faster than before, starting up much faster and using less memory in general.
Concluding Remarks

All the aforementioned fixes can be already tasted in the nightly branch which can be obtained through the steam beta, github, or itch.io. They will be included in the next 0.12.0 release which is scheduled for December if you’d rather wait for a more stable release instead of risking the bleeding edge. If you’re interested in seeing the full changelog, including things that have not been discussed here, it’s available on github. With that, this concludes the Sporadic Naev Newsletter Vol. 4, and see you again in the next one!

Naev is a game about space exploration, trade and combat. Players travel the galaxy and earn money by trading, fighting and performing missions.

Main features:
• A large galaxy with hundreds of planets and moons to explore.
• Real-time, semi-Newtonian gameplay reminiscent of the Escape Velocity games.
• Many different ships to buy and pilot, and many ways to customize each of them.
• Multiple factions, each with unique ship designs and personalities.
• Open-source, meaning ultimate freedom of modding.

Currently Naev is a playable game, but it is far from being a complete one. To further mature the game, we, the developers, need you. Yes, you. All it takes is the motivation to be creative in some way! Probably the easiest way to help, as well as one of the most valuable ones, is by coming up with new stories for the game, and by shaping those stories into playable missions. Other ways to help include making art or sounds, improving gameplay via balancing work, or (if you have the ability) even a bit of coding on the main program.

A few things to keep in mind:
• This game is a hobby project, not an indie development project. There is no final plan, no time frame for the "finished game".
• The dev team does not accept monetary donations, only direct contributions to the game itself.
• The game engine is written in C. Missions are written in Lua.
• No, there is no multiplayer, and there probably won't be. Unless you add it!

2 видео, для переключения плейлиста - используйте кнопку меню слева:



Если вы являетесь правообладателем данного материала и вы против размещения информации о данном материале, либо ссылок на него - ознакомьтесь с нашей информацией для правообладателей и присылайте нам письмо. Если Вы против размещения данного материала - администрация с радостью пойдет Вам на встречу!


Ссылки временно недоступны, скоро появятся...

Если ты нашёл "мёртвую" ссылку - дави значок [X] рядом с ней и ссылка в ближайшее время будет перезалита.

Дополнительные файлы для игры

Если ты нашел новую версию игры Naev v0.12.0 Nightly, либо русификатор к ней, патч, левелпак или мод - сообщи об этом редактору новости, он добавит сюда доп. файл.
Отправка личных сообщений доступна только после регистрации.

Комментарии игроков (7 шт.)

От: Telade [3|2] | Дата 2023-07-17 12:54:27

Репутация
3
если хотите реалтайм-игрушку не-рейнджеры и не Drox-Operative, есть TRANSCENDENCE от George Moromisato
https://small-games.info/?go=game&c=3&i=5984
От: forosmir [162|24] | Дата 2022-12-04 10:35:16

Репутация
162

elonce35 сказал:

Хотите крутую игрушку про космос, существует Космические рейнджеры



Это если хотите _пошаговую_ игрушку. А тут экшон вполне себе рилтайм.

Графон, управление и некоторые механики могут показаться странноватыми для сегодняшнего игорька, но, скорее всего, будут милы сердцу олдскулера. Такшо ценителям жанра взглянуть, пожалуй, стоит. Хотя до релиза явно далековато.
От: elonce35 [4|1] | Дата 2022-12-04 07:11:57

Репутация
4
Ужас, зачем это нужно? Кто в это играет? Хотите крутую игрушку про космос, существует Космические рейнджеры, я здесь скрины посмотрел, глаза заболели ))
От: Sanders2100 [70|25] | Дата 2022-07-22 05:08:54

Репутация
70

WRusk сказал:

Это уже не абордаж а принуждение к торговле какое-то.


текст описывает типа расходы на ремонт повреждённых запчастей... вот только врага я отключил ионками - даже щит не пробил. дамага не было совсем. а расходы потом сопоставил с ценой рынка.
От: WRusk [43|0] | Дата 2022-07-21 18:00:55

Репутация
43

Sanders2100 сказал:

угу. баланса нет - враги ваншотят время от времени. если не убил врага быстро - убежит... запчасти на свой корабль нужно искать муторно обшаривая рынки там и здесь... сам геймплей радует неудобным управлением, интерфейс отстойный - карта на "таб" покрывает весь экран включая миникарту внизу (дубляж ага). миссии в основном - полёт из точки а в точку хз с рандомно спаунящимися пиратами (которые ваншотят ага)
в общем играть не стоит. игрушка бесит - неудобная и неприятная.


Понял, спасибо.

Sanders2100 сказал:

и да. взял корабль на абордаж - будь готов заплатить за запчасти которые снимаешь с врага () причем по рыночной цене.


Ахахах, какой треш. Это уже не абордаж а принуждение к торговле какое-то.
От: Sanders2100 [70|25] | Дата 2022-07-21 13:26:38

Репутация
70

WRusk сказал:

Хоть кто-то в это играл?


угу. баланса нет - враги ваншотят время от времени. если не убил врага быстро - убежит... запчасти на свой корабль нужно искать муторно обшаривая рынки там и здесь... сам геймплей радует неудобным управлением, интерфейс отстойный - карта на "таб" покрывает весь экран включая миникарту внизу (дубляж ага). миссии в основном - полёт из точки а в точку хз с рандомно спаунящимися пиратами (которые ваншотят ага)
в общем играть не стоит. игрушка бесит - неудобная и неприятная.

Sanders2100 подумал несколько минут и добавил:

и да. взял корабль на абордаж - будь готов заплатить за запчасти которые снимаешь с врага () причем по рыночной цене.
От: WRusk [43|0] | Дата 2022-07-21 12:05:45

Репутация
43
Хоть кто-то в это играл?