Левый сайдбар Правый сайдбар FAQ / Общение
Показать/Скрыть сайдбар | Тема: Сменить шкрку

Описание игры, торрент, скриншоты, видео

Скачать игру Zorbus Release 40 - торрент, игра на стадии разработки

Рейтинга пока нет
Игру добавил Kusko [2179|32] | 2020-08-24 (обновлено) | Ролевые игры (RPG) (2618) | Просмотров: 5881

Zorbus Release 40

• SGi навигация / Navigation:
• Разработчик / Developer: Инди-игра (14535) от zorbus (1)
• Жанр / Genre: Текстовые, Roguelike (1091); Ролевые игры (RPG) (2618)
• Тип игры / Game Type: Beta-версия (игра еще в разработке)
• Размер / Size: 101.40 Мб.
• Похожие игры:
- Dungeon Crawl Stone Soup v0.24.0

Zorbus - фэнтезийный, графический пошаговый RPG рогалик. Ваша цель - углубиться в темницу, найти портал в мифическое место под названием Зорбус, где простой смертный может подняться до полубога. Вы не должны путешествовать в одиночку, вы можете набирать других существ по пути в свою команду. Игра пытается создать подземелье, которое кажутся живым, насыщенным событиями и богатым содержанием. Нечто большее, чем просто пустые комнаты и коридоры. Уровни разнообразной формы с тематическим содержанием (тронные комнаты, тюрьмы, скрытые тайники с сокровищами и т. д.) С хорошей связью между областями. Жители подземелья действуют разумно, сражаются друг с другом, бегут, когда им угрожает опасность, и пытаются собрать своих друзей, чтобы преодолеть угрозу. Большинство существ могут использовать предметы, а также подбирать их с пола подземелья. Существа тоже не молчат, а комментируют вещи речевыми пузырями. В подземелье есть динамическое освещение. Источники света, такие как обстановка в подземелье, находятся в руках существ, и они могут включать или отключать освещение. У некоторых существ есть способности видеть в темноте, существа также реагируют на свет и звук. В игре более 2000 звуковых эффектов, чтобы по-настоящему оживить подземелье. Zorbus черпает вдохновение из легендарной настольной игры Dungeons & Dragons конца 70-х начала 80-х годов.

Игра обновлена до Release 40. Список изменений внутри новости.

Download Play

You can hide ADS from site. How?

Традиционный рогалик
Будучи игрой в жанре roguelike, Zorbus случайным образом создает подземелье, так что каждая игра немного отличается от других. В игре используется пермасмерть, которая означает, что когда персонаж умирает, он действительно умирает, и игрок должен начать новую игру. Вы можете сохранить игру, но сохраненный файл будет удален при загрузке. Но в игре нету опознания предметов или механики голода.

RPG система
Система правил игры находится под небольшим влиянием системы d20, используемой в 3-м издании Dungeons & Dragons. У Zorbus есть уровни опыта, но нет классов персонажей (но есть расы). На каждом повышении уровня вы прокачиваете навыки и таланты (в основном, это боевые навыки и заклинания).

Системные требования
Zorbus запускается на Windows 7 или новее, но он также работает на Linux с Wine и на Mac OS X с Wine / Wineskin / WineBottler. Может быть запущен на Windows XP, но без звуковых эффектов.

Разрешение экрана можно настроить. Вы можете играть в оконном режиме или в полноэкранном режиме, используя 32x32 или 64x64-пиксельную графику или ASCII графику. Шрифт можно изменить и размер текста также можно настроить.

Управление
Назначения клавиш настраиваются. Управление мышью поддерживается, но оно не идеально для игры. В игре есть система таргетинга, благодаря которой очень легко использовать дальние атаки или таланты. Используемые предметы и таланты могут быть назначены на быстрые слоты.


• Improved autoexplore: There is no need to manually walk around the dungeon to search for remaining hidden areas. Once autoexplore no longer finds anything to explore, it will check if your Search-skill is high enough to detect any of the possibly existing secret doors on the map. If something is found, autoexplore autopilots you to the found secret door. You may want to boost your Search-skill with items, potions or talents, even temporarily, for better results.
• Type "0" as a filter in inventory / level loot lists to filter special items, unique items, devices (potions, wands, etc.). Remember that you can filter with an item type (function keys) and a keyword at the same time, so you could press F3 to filter weapons and then type "0" to filter only unique or special weapons.
• Some difficulty finetuning.
• Leaderboard has been reset.
• You can add a timestamped comment to the journal by pressing [CTRL] + [N]. The log journal is added to obituary files.
• Some new sound effects. Fixed some audio related bugs.
• Added new gameplay tips to the manual and ingame tips book: dualwielding, different ways to open locks, level loot.
• The ingame Zorbupedia now has a list of all talents in the game. You can filter Zorbupedia topics with a keyword. Zorbupedia can be opened from the game menu, during character generation and during level up.
• Fixed a bug where NPCs could equip a 2-h weapon after only a shield was equipped in off-hand. (thanks to KurzedMetal for reporting this)
• Charmed creatures no longer react to player looting containers in their home. (thanks to KurzedMetal)
• Fixed a bug where the shop level teleporter wouldn't work if the game was saved before all companions arrived at the level. (thanks to szary)
• Changed weapon enchantment a bit: There's a chance that the weapon will be destroyed in the process if it's already enchanted with more than 3 enchantments. Every enchantment point above 3 decreases the enchantment chance by 15 percentage points. Plusses, extra elemental damage points, holy-/returning-/vampiric-properties and on-hit effects count as enchantments.
• When the selector is over an enchantment scroll in the inventory, the info box shows which item the scroll would target and the enchantment success chance.
• New item: Scroll of Returning Weapon. Adds the returning-property to a weapon (thrown weapon returns to thrower's hand).
• Small fixes and polishing done.
• Hopefully fixed a severe infinite loop bug that could happen when you looted home furniture of charmed creatures. (thanks to Horvatii and Mkok)
• Companions no longer enter a teleporter that you just came out from. (thanks to Claudio)
• Companions follow the player better in corridors and other tight areas. (thanks to Claudio)
• Resting 100 rounds for Health / Stamina is interrupted when one of your companions reach full Health / Stamina. (thanks to Claudio)
• Companions use ammunition now more intelligently. (thanks to Claudio)
• You can give a Flask of Poison or a Flask of Slime to a companion who will then automatically use it.
• New feature: Autoammo. When autoammo is enabled, the best ammunition against a target is automatically selected. Autoammo tries to restrain, poison, or otherwise select an ammunition that the creature is most vulnerable to. Ammunition of Dismiss or Explosion are not used, but ammunition of Slime and Poison are. Can be toggled with [CTRL] + [Q]. Can be toggled from the main game mode or from target mode. A green "AA" text is shown in the weapon set box when a ranged weapon and autoammo is active.
• Squirm talent grants a bonus when trying to squirm through a restraining map effect (web, slime).
• Fixed checking if a creature is on a restraining map effect when he uses reach or ranged attack.
• AI spellcasters are not so spammy with web / poison cloud spells.
• It is no longer possible to edit inventories of summoned celestials. (You could summon them, take their weapons and sell them at the shop, thanks to Mkok for reporting this)
• Drow companion now has a proper dualwield talent that is listed on his character sheet. (thanks to Claudio)
• Log viewer [L] separates which messages belong to a given round. (thanks to Claudio)
• Amulet of Health no longer grants immunity to poison but resistance of 2 points.
• The miscellaneous statistics in obituary files shows the number of animated and summoned creatures.
• By pressing [A] you automatically approach and attack nearest seen hostile creature with a melee- or a reach-weapon. You can use autoattack just for approaching so you can use it to chase down a creature or to narrow the range to it for a ranged attack, spell, etc. If no openly hostile creature is seen, a target creature is selected from those who get gradually more hostile against you. Autoattack ignores creatures in areas blocked from autopilot. Autoattack is disabled if your current Health is under 30% of max Health (the percentage can be changed from the settings).
• The default keybinding for autopilot changed to [P]. Blocking autopilot areas changed to [O], clear all blocks to [CTRL]+[O]. If you use the game updater, it's best to reset keybindings because of these changes.
• If the game crashes, it tries to save the game. A crash report is created into the Crash-folder.
• Settings: Option to disable log top add (new messages added on top of the log instead of the bottom, on by default).
• The game is saved if you select "Return to main menu" from the game menu and the setting "Save on exit" is on (on by default).
• New setting: Never flee. If on, creatures other than companions never flee. Some creatures, usually those using ranged attacks or spells, still try to maintain distance. Character obituary will not be sent to the leaderboard if this setting is on or turned on during a game. Off by default.
• New setting: Death splash animation. Procedurally generated death splash animation instead of the "skull on red square" animation on creature death. Off by default. Thanks to Lagi for the idea.
• New setting: Brighter darkvision. If on, the tiles seen with darkvision are a bit brighter, but only if your lightsource is unlit. Off by default.
• Fixed a bug where you could auto reach attack a creature behind another creature. Other autoattack tweaks as well.
• Buffs are listed when you inspect creatures with the target cursor. Previously only harmful effects were listed.
• Small tweaks here and there.

Zorbus is a fantasy-themed, graphical, turn-based, role-playing roguelike game. Your goal is to delve deep into a dungeon, find a portal to a mythical place called the Zorbus where a mere mortal can ascend to demigodhood. You don't have to adventure alone but can recruit other creatures along the way.

Thematically Zorbus draws influence from the late 70s and early 80s tabletop D&D campaigns, adventures and lore.

The game tries to create a dungeon which feels alive, eventful and rich in content. Something more than just empty rooms and corridors. Diversely shaped levels with themed content (throne rooms, prisons, hidden treasure caches etc.) with good connectivity between the areas.

The dungeon denizens act intelligently, fight each other, flee when threatened and try to gather their friends to overcome a threat. Most creatures can use items and can also pick them up from the dungeon floor. Creatures are not silent either but comment on things with speech bubbles.

The dungeon has dynamic lighting. There are light sources as dungeon furniture and in the hands of creatures and these both can be lit and unlit. Some creatures have darkvision. Creatures react to light and sound.

The game has over 2000 sound effects to truly make the dungeon feel alive.

A TRADITIONAL ROGUELIKE
Being a roguelike game, Zorbus creates the dungeon randomly so that every played game is slightly different. The game uses permadeath meaning that when a character dies, it really is permanent and the player must begin a new game. You can save the game but the save file is deleted when loaded. Zorbus does not have item identification or a hunger mechanic.

RPG SYSTEM
The rule system for the game is slightly influenced by the d20 system used in the 3rd edition of Dungeons & Dragons. Zorbus has experience levels but no character classes (race is selected). On each level up, you point buy skills and talents (mostly combat maneuvers and spells).

SYSTEM REQUIREMENTS
Zorbus needs Windows 7 or newer but also runs on Linux with Wine and on Mac OS X with Wine / Wineskin / WineBottler. Can be run on Windows XP but without sound effects.

Display size can be configured. You can play in windowed mode or fullscreen and with 32x32- or 64x64-pixel tile graphics or ASCII characters. The font can be changed and text size can be adjusted.

CONTROLS
Keybindings are configurable. Mouse control is supported but is not ideal for playing the game. The game has a targeting system making it very easy to use ranged attacks or talents. Usable items and talents can be assigned to quickslots.

2 видео, для переключения плейлиста - используйте кнопку меню слева:



Если вы являетесь правообладателем данного материала и вы против размещения информации о данном материале, либо ссылок на него - ознакомьтесь с нашей информацией для правообладателей и присылайте нам письмо. Если Вы против размещения данного материала - администрация с радостью пойдет Вам на встречу!


Скачать .torrent файл (прямая ссылка): zorbus_release_40_1.torrent

Если ты нашёл "мёртвую" ссылку - дави значок [X] рядом с ней и ссылка в ближайшее время будет перезалита.

Дополнительные файлы для игры

Если ты нашел новую версию игры Zorbus Release 40, либо русификатор к ней, патч, левелпак или мод - сообщи об этом редактору новости, он добавит сюда доп. файл.
Отправка личных сообщений доступна только после регистрации.

Комментарии игроков (4 шт.)

От: 1913Aleksey [2|0] | Дата 2020-03-30 23:45:52

Репутация
2
графон хорош, также радует разнообразие существ/монстров, на данном этапе разработки - очень короткая (прошел за день) и довольно простая как по сложности так и по механике сражений. отлично подходит для того чтобы впервые ознакомиться с жанром.
От: BlackRabbitFoot [6|7] | Дата 2020-03-06 23:20:09

Репутация
6
Какой то камень-суп на минималках. Фундамент заложили, далее всё в их руках
От: dartmarragar [10|8] | Дата 2020-03-06 19:48:02

Репутация
10
Taksedo, такая игра есть. Называется Pathos nethack codex. В неё можно как на компе, так и с телефона. Постоянно обновляется и на русском.

dartmarragar подумал несколько минут и добавил:

Ещё есть Cataclysm: Dark Days Ahead. Правда там больше упор на сурвайвал, нежели на кач.
От: Taksedo [22|22] | Дата 2020-03-06 19:32:35

Репутация
22
Я очень хотел бы когда нибудь сыграть в Stone Soup или ему подобную игру, глубоко погрузившись в геймплей .. Но пока ни одна ему подобная игра не русифицирована - этого не получится

Youtube

++++++<СКОРО НА САЙТЕ>++++++ Spelunky 2

Топ лучших игр

10 новых игр

SGi рекомендует

  • Pixel Piracy v1.1.28 / +RUS v1.0.9.6 / + GOG v2.5.0.7
  • Torchlight 2 v1.25.9.5b / Torchlight II v1.25.9.5
  • Max & the Magic Marker v1.04
  • Manhunt
  • Space Rangers 2: Revolution / Космические рейнджеры 2: Революция (Аддон) v R6

Последние игры с BGi

Скоро на сайте!

  • VACUULUS
  • Doom & Destiny Worlds,Berserker's Descent,Contraband Police,Space Crew,SuchArt
  • Lonesome Village, Cage-Face

Мы в социалках