Описание игры, торрент, скриншоты, видео
Скачать игру Hideous Destructor v4.13.0a - торрент, игра на стадии разработки | Рейтинга пока нет |
• Разработчик / Developer: Инди-игра (14535) от Matt (5)
• Жанр / Genre: Тир, FPS, 3D-бродилки (3883); Ретро-игры (DOS, Win 9x) (645)
• Язык: Русская версия (8075)
• Тип игры / Game Type: Beta-версия (игра еще в разработке)
• Размер / Size: 48.60 Мб.
• Похожие игры:
- Live Through DOOM (LiTDOOM) v0.595c
- The Guncaster v3.888b
- DOOM 64 CE v3.10.2
- Doom 64
- Doom Remake 4 v1.21 Rus
- Doom Fighters v0.4b
- Call of DOOM Black Warfare v2
- Brutal Doom Platinum v4.0
- Reelism 2 v1.23
- Walpurgis v0.99
- Winter's Fury v2023.12.07
- GMOTA v1.8.2 hotfix
- Batman Rogue City v1.3
- Call Of Doom Tarkov v1.2
Hideous Destructor - один из самых сложных и гиперреалистичных модов для Doom, который можно любить и ненавидеть одновременно. Он значительно изменяет классический геймплей Doom с помощью сложной механики реализма, которая превращает игру в тактический шутер. Например, у вас нету индикатора здоровья, но самостоятельно оно не восстанавливается; у оружия реалистично сильная отдача; при взрыве гранаты симулируется разлет её осколков и тепловые повреждения тела и брони; вес влияет на скорость передвижения; а оружие может заклинить в самый неподходящий момент. Враги стали более умными и значительно более грозными, ошибки стали более наказуемыми, а у игрока появилось несколько очень мощных дополнений к своему арсеналу. Геймплей сложен, но приносит удовлетворение, и только те, у кого есть терпение, смогут выжить.
На русском языке. Автор перевода mickromash.
Игра обновлена до v4.13.0a. Список изменений внутри новости.
Вы можете скрыть всю рекламу на сайте. Как?
Этот мод никогда не был разработан для того, чтобы позволить игроку выигрывать, и может сделать буквально невозможным прохождение некоторых карт.
Особенности:
• Детальная баллистическая система, рассчитывающая образование ран и разлёт осколков, а также повреждения критических участков. Также учитываются тепловые повреждения от взрывчатых веществ, осколков, секторальные повреждения и повреждения брони.
• Модифицированная система передвижения на которую влияет вес, от которого зависит скорость ходьбы и бега. На это также влияют повреждения игрока.
• Медицинская система отслеживает сердцебиение, ранения, тяжелые повреждения и кровь. Игрок должен своевременно оказывать помощь при ранениях.
• Детальное управление оружием, отслеживающее магазины, боеприпасы и заклинивания. Также предусмотрены прицелы с регулируемым увеличением, альтернативные режимы стрельбы.
• Боль
• Усиление огневой мощи противника; кибердемон теперь имеет пулемёт, ракетную установку и мини BFG, демон-паук - миниган во всей его ужасающей славе, и даже маленькие персонажи получают часть возможностей морпехов, получив дробовики, гранатометы и пистолеты.
• Несколько новых видов оружия, включая ZM66, ZM7, SMG, 35-мм пушку Brontornis, Atmospheric XI Thunderbuster и винтовку Boss. А также Blooper GL.
• Возможность разрушать части уровня при достаточной огневой мощи.
• Магическая система, позволяющая, помимо прочего, пассивно использовать Ауру, вызывать призрачных пехотинцев, становиться буквально неубиваемым и невероятно быстро залечивать раны.
Оружие:
• Кулаки: Представляя безоружный бой, игроки могут размахивать мышью при нанесении ударов, чтобы нанести сокрушительный урон и иным образом выбить все дерьмо из сил Ада, нанося им удары. Стоит отметить, что этот инструмент также позволяет упасть без вреда для здоровья и перетаскивать предметы.
• Пистолет: Простой пистолет калибра 9x22 мм, это оружие является базовым побочным оружием и хорошим вариантом для пробивания адских щитов, которые есть у большинства боссов.
• Револьвер: пистолет калибра .355, который работает аналогично пистолету. Может заряжаться 9x22 мм, если .355 недоступен.
• H&K MP-46: Пистолет-пулемет калибра 9x22 мм. По сути, пистолет, но гораздо более скорострельный и с большим магазином.
• ZM66: штурмовая винтовка калибра 4,26 мм с большим магазином, который иногда заклинивает. Может быть установлен гранатомет. 4,26-мм пуля хорошо пробивает броню, очень эффективна против плоти, но очень плохо против щитов.
• ZM7: 7,76-мм боевая винтовка, известная как "Освободитель". Более обычная винтовка. Боеприпасы мощные, но редкие.
• Mk. IV Boss: 7,76-мм болтовая винтовка, когда-то добавленная в качестве шутки. По мощности не уступает ZM7, но гораздо медленнее и склонна к заклиниванию.
• SPOS E-28: 12-граммовый двухрежимный дробовик. Наносит большой урон по небронированным целям, но плохо действует на защищенных врагов.
• Cav. Arms SL41: 12-граммовый двуствольный дробовик. Еще больше урона, и может представлять угрозу для легкобронированных врагов. Быстрая перезарядка под воздействием стресса.
• Mk. III Vulcanette: 4,26-мм пулемет с шестью стволами. Обладает способностью пробивать или резать. Тяжелый, но устойчив к заклиниванию.
• H&K UA Series Rocket Launcher: Шестизарядный гранатомет, способный также заряжать крупнокалиберные боеприпасы HEAT.
• Mk. VII Brontornis: однозарядная 35-мм "пушка" API, способная убивать врагов среднего уровня с одного выстрела.
• Mk. XI Thunder Buster: Плазменная пушка с двумя режимами противопехотного/материального огня. При первичном выстреле все взрывается, а при стрельбе в режиме Alt превращается в энергетическую штурмовую винтовку, наносящую урон от разлетающихся осколков.
• Mk. 1337 BFG: убивает комнату, полную баронов, одним выстрелом и имеет технически неограниченный боезапас.
Советы:
• Посмотрите вниз или выберите бинты (первое оружие в слоте 9), чтобы увидеть, есть ли у вас кровотечение.
• Используйте аптечки (в инвентаре или второе оружие в слоте 9) или бинты, чтобы остановить кровотечение.
• Нажмите клавишу перезарядки, чтобы перезарядиться (удерживайте клавишу, чтобы не уронить магазин).
• Нажмите клавишу разрядки, чтобы вынуть патроны из оружия.
• Нажмите альтернативные клавиши перезарядки и режима огня (user1 и user2), чтобы задействовать некоторые альтернативные функции вашего оружия.
• Нажмите или удерживайте клавишу "Использовать/открыть дверь", чтобы подбирать предметы и вести ближний бой.
• Нажмите клавишу user3, чтобы зарядить или реорганизовать магазины или батареи.
• Удерживайте клавишу прыжка перед низким барьером, чтобы забраться на него.
• Удерживайте клавишу бега/ходьбы, чтобы бежать. Используйте переключатель ходьба/бег для перехода от ходьбы к бегу.
• Остановите движение и удерживайте клавишу использовать/открыть дверь, чтобы просмотреть весь инвентарь.
Возможно, единственный конкурент этого проекта по проработанности и реалистичности среди модов Doom, это Live Through DOOM (LiTDOOM).
Важно! Для включения русского языка зайдите в меню Miscellaneous options и измените язык.
В сборку включены аддоны:
• Diabolus Ex - карта в стиле Deus Ex. Эта карта - любовное письмо жанру киберпанк в целом и франшизе Deus Ex в частности. Используя новый набор текстур, проект стремится воссоздать внешний вид и атмосферу неэтичной корпорации недалекого будущего, управляемой силами ада. Это карта, ориентированная на исследование и имеющая множество путей для продвижения
• Nash's Gore - добавляет в игру больше крови
• PSX/N64 HQ Sounds и Doom Sound Bulb - улучшает звук
Отключить можно отредактировав текстовый файл Launcher.bat
Broke:
• Generalized gibbing system is completely new.
• The states looked for are now gib, gibbed and ungib. A custom monster's xdeath state should probably still work as intended but it is no longer supported.
• When a body gibs is now dependent on bodydamage alone. Weapon balance may be significantly changed.
• Some existing death states may call certain things twice.
• Actor names Cenobite, SkullSpitter and Matribite are no longer valid. Use FlyZapper and FlySpitter instead.
• +missilemore and +missileevenmore are now respectively replaced with +nobouncesound and +nowallbouncesnd to avoid deprecation warning spam.
• Shotgun racking sounds are now weapons/huntrackbak (dssgcoc) and weapons/huntrackfwd (dssgcok).
• New OnDead() virtual in HDMobBase that is called about 2 seconds after a dead monster has hit a -1 frame or a "dead" or "gibbed" frame. As far as I know all A_BossDeath calls in stock HD monster states have been deleted in favour of this, but do keep an eye out for double-calls in custom monsters based on HDMobBase.
Fixed:
Crashes/VM Aborts:
• None discovered and fixed.
Glitches:
• Slightly fixed up and simplified the heat calculations:
• Smaller actors no longer magically gain more heat than larger ones.
• Heat no longer uses "inverse volume ratio" which made larger monsters disproportionately incapable of not burning to death.
• Volume calculation now uses HDMobBase's liveheight variable.
• The hdguy/hdgal/hdbot soundclasses didn't have footsteps defined. Fallbacks have also been provided for other skins that don't define anything.
• hd_nv would always clamp to 100 when you pick up a pair of goggles, undoing the OpenGLES workaround.
• Red flames were being deleted instead of smoking when there weren't enough flames nearby, rather than when there were too many.
• PE/matribite's fireball attack no longer collides with itself. The lost soul/hatchling now also starts in its charge state right out of the gate. It is also much more aggressive after fixing some bad jump code.
• Autofire weapons now correctly abort continuous firing when you jump.
• The tip script could give you tip 0 which did not exist. Added tip 0 instead of fixing this.
• Rewrote the valid target check and added more checks to see if an attacking player is nearby that should be prioritized over the current target.
• Bullet supersonic cracks would be summoned every time the bullet crossed any linedef, meaning there would be far more calls shooting across empty spaces over detailed areas. This is now restricted to one call every time the bullet actually collides with something or it has spent all of its movement for the tic. The propagation now works forwards instead of backwards, minimizing the amount of sound thrown behind the shooter or the ricochet direction.
• The bullet linetrace loop would sometimes give an absurdly high destination Z value (especially in places likes the gingerbread-looking skeleton courtyard in Forever Alone map 9) which would cause the supersonic crack spawner to do millions of checks in one tic, freezing the system. The cause of these bizarre numbers is totally unknown; as a workaround, the checker now clamps Z values at 32000 units.
• Replaced all references to gibhealth with GetGibHealth().
Annoyances:
• Restored the reactiontime method of preventing GZDoom's turn interpolation from interpolating hijacked input.
• Boss rifle flash offset was off by one pixel to the right.
• Spent shield wasn't desaturated.
• Item and mag manager displays used square pixels.
• Dropping on switch had been accidentally disabled for cooking-off ZM66s.
• Non-id now presumes a right-handed hook for punching side bonus.
• Cap on large flame sounds was way too low.
• Dragging message now uses the actor's tag if it is different from the class name.
• Tips logged in the console lose their carriage returns. This avoids new lines sometimes suddenly resetting their colours when you see the tip as an onscreen message.
• IDFA has been made a little less unusable.
• It now calls any applicable low-encumbrance excess item pruning immediately, reducing the number of items spawned when you sprint to shed them.
• The big warning and suggestion to use hd_invreset or hd_doomguy are actually legible now.
• Non-HD weapons are purged if you are not in debug mode, getting rid of junk given by certain mods (e.g., Minor Doom Tweaks) that might have been unintentionally autoloaded.
Added:
• New HDFlagpoleSpot actor (DoomEdNum 23232) lets you create custom Flagpole maps!
• New Heat.Inflict() function that can be used instead of A_GiveInventory("Heat").
• New hd_invreset console command. It's just an alias for "give invreset" so you can resets your inventory if cheats are enabled.
• Monsters now try to put out flames on themselves.
• Backpack, inventory selector and mag manager now have some interpolating animation to better show which way you're moving (or that you're moving at all).
• New shotgun racking sounds by a1337spy.
Changed:
• New, improved flame effects using a dedicated original sprite instead of BAL1.
• Matribite/pain elemental now spits its monster in 1 out of every 3 attacks instead of 5.
• Hatchlings zap a lot more.
• Liberator and ZM66 no longer reset to rifle mode when temporarily lowered for sprinting and climbing.
• Punching Nazis now magically depletes your wounds instead of just patching them.
• Revenant ball threshold for being able to bounce off its owner reduced from 35 tics to 2 tics from spawn.
• Fire effects no longer use rolling sprites, for compatibility with Lotan's Tomb.
• hd_nokillcount no longer tracks which player killed any monster for any reason.
• D1/P1 replacement flame sound is just the regular Freedoom flame sound.
• Generic gibbing sprites for babuin and cyberdemon instead of using the zombie and imp.
• Pistol altfire now fast-switches between two pistols.
• Better shotgun sprites in FD/LT.
• Reload sprites are now GHI instead of BCD, to allow id to use id resources.
Hideous Destructor turns Doom into a slow-paced tactical experience. The gameplay is challenging but feels rewarding and only those with patience will survive.
Hideous Destructor is a gameplay mod for the GZDoom source port that vastly changes classic Doom gameplay with complex realism mechanics. Enemies are more intelligent and substantially more threatening, mistakes are more punishing, but the player also has some very potent additions to their arsenal.
Features
• Detailed ballistics system calculating wound tracks and fragmentation as well as damage to critical sections. This also accounts for explosive heat damage, shrapnel, sector damage, and armor damage.
• Modified movement system allowing for progressive weight dependent mantling, sliding, sprinting, and running. This is also affected by damage to the player.
• Medical system tracking heartbeats, wounds, aggravated damage, and blood. A player must attend to wounds in a timely manner.
• Detailed weapons handing tracking magazines, ammunition, and jamming. Variable zoom scopes, alternative firing modes, and actions of questionable legality are also covered.
• Pain
• Enhanced enemy firepower; The cyberdemon now has a machine gun rocket launcher and mini BFG, the spiderdemon a minigun in all its terrifying glory, and even the smaller characters get a piece of the action with the marine picking up shotguns, grenade launchers, and pistols.
• Several new weapons, including the ZM66, ZM7, SMG, Brontornis 35mm cannon, Atmospheric XI Thunderbuster, and Boss rifle. And the Blooper GL.
• The ability to destroy parts of the level with sufficient firepower.
• A magic system allowing for, among other things, passive Aura Of Gardening, Summoning Ghost marines, becoming literally unkillable, and healing wounds incredibly quickly.
Weapons
• Fists: Representing unarmed combat, players can swing the mouse as they punch to deliver devastating damage and otherwise beat the crap out of Hell's forces by punching them. It is worth noting this tool also allows you to fall a little farther without harm and drag items about.
• Pistol: A simple 9x22mm pistol, this weapon is a basic sidearm and a good option to break Hell Shields, which most bosses have.
• Revolver: .355 wheelgun that works similarly to the pistol. Able to load 9x22mm if .355 isn't available.
• H&K MP-46: 9x22mm submachine gun. Essentially the pistol, but much faster and with a larger magazine.
• ZM66: 4,26mm assault rifle with a deep magazine, known to jam at times. May mount a grenade launcher. 4,26mm is decent against armor, very effective against flesh, but very poor against shields.
• ZM7: 7,76mm battle rifle known as the Liberator. A much more conventional rifle. Ammunition is powerful but rare.
• Mk. IV Boss: 7,76mm bolt action rifle once added as a joke. Still as powerful as the ZM7, but much slower, and prone to jamming.
• SPOS E-28: 12g dual mode shotgun. Massive damage to un-armored targets but poor effect against protected enemies.
• Cav. Arms SL41: 12g double barrel shotgun. Even more damage, and can pose a threat to lightly armored enemies. Fast reload under stress.
• Mk. III Vulcanette: 4,26mm machine gun with six barrels. Features the ability to perforate, or cut. Heavy, but resistant to jams.
• H&K UA Series Rocket Launcher: A six round rocket/grenade launcher capable of also loading over-caliber HEAT warheads.
• Mk. VII Brontornis: Singleshot 35mm API "gun" capable of killing mid-tier enemies with a single shot.
• Mk. XI Thunder Buster: Plasma gun with dual mode anti-personnel/material. Primary fire makes things explode, Alt-fire turns it into an energy assault rifle with splash damage.
• Mk. 1337 BFG: It kills a room full of barons in one shot and has technically unlimited ammo.
Ссылки для скачивания игры
Скачать Hideous Destructor v4.13.0a (48.60 Мб.):
Англоязычная версия игры
Hideous Destructor v4.11.3d Rus (65.90 Мб.):
Скачать .torrent файл (прямая ссылка): hideous_destructor_v4113d_ru_1.torrent
Если ты нашёл "мёртвую" ссылку - дави значок [X] рядом с ней и ссылка в ближайшее время будет перезалита.
Дополнительные файлы для игры
Отправка личных сообщений доступна только после регистрации.
Комментарии игроков (5 шт.)