Левый сайдбар Правый сайдбар FAQ / Общение
Показать/Скрыть сайдбар | Тема: Сменить шкрку

Описание игры, торрент, скриншоты, видео

Скачать игру Caverns of Xaskazien 2 v1.32.01 - торрент, игра на стадии разработки

Рейтинг: 10.0 (1)
Игру добавил Kusko [2465|32] | 2024-01-21 (обновлено) | Текстовые, Roguelike (1502) | Просмотров: 7474

Caverns of Xaskazien 2 v1.32.01

• SGi навигация / Navigation:
• Разработчик / Developer: Инди-игра (14535) от Virtua Sinner (1)
• Жанр / Genre: Текстовые, Roguelike (1502)
• Тип игры / Game Type: Beta-версия (игра еще в разработке)
• Размер / Size: 662.50 Мб.
• Оценка игроков / Game Score: 10.0 из 10 (всего голосов: 1)

Caverns of Xaskazien 2 - популярный в узких кругах рогалик, разработка которого, вместе со своим предшественником, длится с 1995 года. Рогалик отличается неплохой графикой; системой освещения; профессиональным саундтреком; продвинутой системой звуков; удобным интерфейсом; высокой иммерсивностью мира (например, купцы и NPC как и вы могут наткнуться на монстров со всеми последствиями для них); действительно умным ИИ; большим разнообразием монстров, оружия, брони, заклинаний; системой религий и многим другим. Исследуйте пещеры, убейте демона, спасите один маленький уголок вселенной.

Игра обновлена до v1.32.01. Список изменений внутри новости.

Вы можете скрыть всю рекламу на сайте. Как?

Особенности игры:
• Насыщенная графическая игра, с большим количеством анимации и динамическим, цветным попиксельным освещением.
• Эксклюзивный оркестровый саундтрек, созданный для игры профессиональным кинорежиссером Дэйвом Коулманом.
• Полное звуковое окружение с почти 1000 уникальных звуковых эффектов, громкость которых зависит от расстояния источника от вашего персонажа.
• Интуитивно понятный интерфейс клавиатуры и мыши.
• Простой и понятный пользовательский интерфейс, который гарантирует, что вся информация, которая может понадобиться игроку по любой теме, находится всего лишь на расстоянии наведения мыши.
• 300 визуально различимых монстров, каждый из которых имеет более дюжины вариантов (включая названных боссов), и продвинутый ИИ, различающийся в зависимости от уровня интеллекта монстра. Механики Призыва и Очарования позволяют вам создать свою собственную чудовищную армию, которая будет сражаться за вас.
• Купцы и NPC, с которыми вам предстоит иметь дело, также как и вы могут столкнуться с монстрами.
• Более сотни уникальных мин-ловушек, большинство из которых могут быть установлены игроками, чтобы заманить в ловушку монстров.
• 125 единиц базового оружия и 75 единиц базовой брони, каждая из которых имеет тысячи возможных комбинаций зачарований и легендарных вариантов.
• Сотни уникальных магических предметов, мирских предметов, зелий, свитков, посохов, жезлов, палочек, еды и т.д.
• Более 200 уникальных заклинаний.
• Играйте за представителей обоих полов в любой комбинации из 38 классов и 13 рас, и настраивайте своего персонажа по своему усмотрению, улучшая как атрибуты, так и навыки.
• Новая религиозная система, в которой вы будете бороться за расположение десятков богов и богинь и сможете посвятить себя исключительно одной из 13 различных религий.
• Процедурно генерируемые подземелья, использующие несколько методов генерации для создания пещер, структурированных областей, лабиринтов и даже лесов, дополненные иногда предварительно сгенерированными подземельями под названием "Легендарные земли".
• Сотни уникальных особенностей окружающей среды, с которыми можно взаимодействовать и использовать в своих тактических интересах (или во вред).
• Как случайные, так и запланированные специальные события для разнообразия игрового процесса.
• Полное руководство пользователя в папке docs.


This is a pretty small update, but it's got some crucial stuff in it. During a playthrough I recorded for Youtube on my RogueLove channel, I found a few critical bugs, as well as a host of very minor ones. There was also a glaring balance issue I felt needed addressing, and further bugs were brought to my attention by players (most notably Keleva), and I was able to patch those too (in part, thanks to a welcome suggestion from a player named Yard). I didn't want to wait 3 months to get these to you, so please enjoy the fixes and small QOL updates, and I promise a much more sizable update in 2.5ish months time!

As is often the case, this update introduces a new variable, which means your old save files may be problematic if you launch it mid-game. I can't predict what will happen if you do (nothing, if you're lucky) but your best bet is to finish any ongoing game before updating to the latest version.

Here's what's new here:

Major Improvements:

- New Game Concept: Satiation. Eating any form of food will invoke the Sated effect (displaying as a queryable temporary negative effect, screen left). Eating meat (or at a Banquet Table) will do so for 201 turns and eating anything else (including at a Mushroom Patch) will do so for 101 turns. While Sated you cannot eat more, though you may still drink. This was done to help curb abuses of the Gluttony Miracle and the newer Conjure Food spell, and also to help suspend disbelief on your character gorging himself on endless food sequentially.

Minor Improvements:

- Gluttony miracle raised in cost from 15 Faith points to 45 Faith points, to keep it in line with the cost of the new Conjure Food spell, and to curb abuses for characters with high Cooking skill.

- To Hit multiplication effects for monsters and player should now happen after the game has calculated base chance to hit - i.e. things like standing in Mist will not halve the monster’s Attack rating but rather halve the monster’s chance to hit after it’s already taken into account your Defense (and the same applies in reverse when calculating your odds to hit). This should make the effects of things like Mist and Blindness, etc., a little less vicious. Note - this affects specifically being in Mist/Smoke, etc., and Blindess, but NOT Dizziness, which still modifies your or the monster’s base To Hit chance, before applying the enemy’s Defense.

- For anything you or a monster could break through (Ice, Rope Bridges, Rope Ladders, etc.) the calculated odds of it happening will now round off to the nearest whole number instead of dropping fractions.

- Straw Covered Pit Traps should now calculate your odds of falling through more accurately by rounding off fractions to the nearest whole number instead of dropping fractions.

- Acidic Vapour should now round off damage to the nearest whole number instead of dropping fractions.

- Querying Raging Flame of any kind or Spreading Water or Spreading Lava will now include text explaining the mechanics of its ability to spread.

- The phrases “Angered Good Gods” and “Angered Evil Gods” should now scroll by in white rather than green because they are religion affiliated.

- The Low Light Vision perk will now take precedence over the effects of Cellar Sight and the effects of a Darkness spell.

- Any time the game puts a text prompt in the Situation Panel that you need to acknowledge, auto-wait will now automatically be interrupted. This is in case the information alters your decision to wait.

- When querying Weapons or Armour, the “Type:” info is written in red if you’re not trained to use the item, and black if you are, but wasn’t previously taking into account all variables that affect your ability to use the item. The game will now take into account many more variables when determining which colour to print in.

Bug Fixes:

- Fixed major error causing Yorick’s Dimension Hopping Trunk to appear with incorrect contents.

- Fixed identical error with Melgrim’s Teleporting Trunk.

- Fixed error allowing you to Call Yorick’s Dimension Hopping Trunk via miracle when the trunk already existed on the level, allowing for duplication of both it and its contents.

- Fixed major error messing up what’s highlighted/selected in the Selective Combat Tab, whether using mouse or keyboard.

- Fixed critical bug that could occasionally allow Xaskazien to die without winning you the game, for unknown reasons.

- Fixed error making it impossible to rebind the Keyboard Look key.

- Fixed error that was messing up the math surrounding the rounding off of some fractions at various points in the game.

- Fixed error only lowering Bragoth’s Attitude when you kill a monster in combat while dual wielding, instead of if you do it while you happen to be using any 1-handed Weapon.

- Fixed error where a couple pixels overlapped in the query process if you were either trying to query a temporary bad effect icon (left of screen) or the very leftmost 2 pixels of a map tile at far left of screen. (The effect of which was text overwrites in Info Panel 1).

- Fixed error that could place the little smiley face or frowny face or whatnot for a given deity’s attitude too far left, embedding it in the text, when listing the deities in the Stats tab.

- Fixed error when casting Punish Weakling at a monster too powerful to be affected where it would still play the sound effect and flash the lights before telling you why you couldn’t, and then it would tell you you couldn’t a second time. Now, if the monster is too powerful, it won’t seemingly cast the miracle first, and it will only inform of you of the issue once.

- Fixed error outputting “You don’t leap far enough!” twice in the same text output if you try to leap over a Hole and fail.

- HOPEFULLY fixed an error incorrectly outputting a monsters odds of escaping shackles when you query them (though the actual odds of them doing so were accurate).

- HOPEFULLY fixed error allowing charmed/summoned automatons to join you in your square when you’ve already got a monster there.

- Fixed error covering some of the Situation Panel text with the OK button when in the Sharpen screen (when using a Whetstone).

- Fixed error covering some of the Situation Panel text with the OK button when in the Lastaviark’s Blessing screen.

- Fixed outdated query in Mirror of Location, neglecting to mention that it won’t reveal Automatons.

- Fixed typo in query of Grave Protection Spell Book.

- Fixed spacing error in query of Wand of Featherfall.

- Fixed typos in queries of Pear, Cherries, Plum, Parsnip, Coconut, Cabbage, Leeks and any form of Cooked Pheasant.

- Fixed typo in query of Air Summons spell claiming that “Summon Creature” could only be cast in an unoccupied space (which is true, but rather unimportant in this context).

- Fixed typo in query of Whetstone.

- Fixed incomplete text when querying a Shrink Scroll.

- Fixed typo in query of Acid Augmenter.

In conjunction with its predecessor, Caverns of Xaskazien 2 has been in development since 1995. It is a completely playable game, but will continue to receive free updates for the foreseeable future.

Game Features:
- A rich, graphical game, with loads of animation and dynamic, coloured per pixel lighting.
- An exclusive orchestral soundtrack created for the game by professional film scorer, Dave Coleman.
- A full sound environment with close to 1000 unique sound effects, volume keyed to the source’s distance from your character.
- An intuitive keyboard and mouse interface.
- An easy to understand UI that ensures all information any player could want on any topic is only a mouse hover away.
- 300 visually distinct monsters, each with a dozen+ variants (including named boss types), and robust AI that differs by monster intelligence level. Summoning and Charm methods allow you to raise your own monstrous army to fight for you, too.
- Merchants and NPCs to deal with, as well, each of which can run afoul of the monsters, just like you.
- More than a hundred unique booby traps for the unwary, most of which may be set by players to ensnare monsters, too.
- 125 base weapons and 75 base armour pieces, each with thousands of possible enchantment combinations and legendary variants.
- Hundreds of unique magic items, mundane items, potions, scrolls, staves, wands, rods, food items, etc.
- More than 200 unique spells.
- Play as either sex in any combination of 38 Classes and 13 Races, and customize your character as you see fit through the upgrading of both Attributes and Skills.
- A new Religion system in which you vie for the affections of dozens of gods and goddesses, and where you can devote yourself exclusively to one of 13 different religions.
- Procedurally generated dungeons utilizing multiple methods of generation to create caves, structured areas, labyrinths and even forests, supplemented by occasional pre-generated dungeons called Legendary Lands.
- Hundreds of unique environmental features to interact with and use to your tactical advantage (or detriment).
- Both random and scheduled special Events to mix up gameplay.
- A comprehensive user's manual in the docs folder.
- All for the low, low price of free




Если вы являетесь правообладателем данного материала и вы против размещения информации о данном материале, либо ссылок на него - ознакомьтесь с нашей информацией для правообладателей и присылайте нам письмо. Если Вы против размещения данного материала - администрация с радостью пойдет Вам на встречу!




Ссылок на самом деле больше (всего 1), видно их будет только после регистрации на сайте.

Если ты нашёл "мёртвую" ссылку - дави значок [X] рядом с ней и ссылка в ближайшее время будет перезалита.

Дополнительные файлы для игры

Если ты нашел новую версию игры Caverns of Xaskazien 2 v1.32.01, либо русификатор к ней, патч, левелпак или мод - сообщи об этом редактору новости, он добавит сюда доп. файл.
Отправка личных сообщений доступна только после регистрации.

Комментарии игроков (5 шт.)

От: TASCOLD [11|18] | Дата 2024-01-22 11:12:04

Репутация
11
Все видео - сидит какой-то крыс и надрачивает себе. Слишком сильно пережали видос? Врятли он от разработчика с таким качеством вышел...
От: Ejeck [1|0] | Дата 2023-10-31 19:17:53

Репутация
1
Стиль меню съедает глаза, даже запускать не хочется...
От: Torent [40|7] | Дата 2023-04-12 02:00:02

Репутация
40
Крутой рогалик на самом деле.Играл в него последний раз где то в том году.Дико сложный и рандом даже для рогалика слишком суровый часто.Достаточн оразнообразный,врагов разных хватает,ловушек и предметов так же.Хорошая вещь,но для того что бы более менее получать удовольствие,придётся основательно вникать в игру,а это утомляет в таких случаях.Из минусов,для меня лично-неадекватно большой объём для такой игры(хз чего автор туда такоего напихал) и тайлы не очень подходящие.Тут вроде как предпологается фентези средневековье,однако попадаются объекты явно не подпаджающие под стиль,например всякие игровые автоматы и чё то ещё было.
От: Zolliger [2|13] | Дата 2023-04-11 21:39:12

Репутация
2
Инглиш.!
От: gay_developer [2|9] | Дата 2021-08-14 00:13:56

Репутация
2
Хм.

Youtube

++++++<СКОРО НА САЙТЕ!>++++++ Pacific Drive

Топ лучших игр

10 новых игр

SGi рекомендует

  • Project Zomboid v41.78.16 [Steam Early Access]
  • Stonehearth v1.1.0.949
  • Papers, Please v1.4.11.124
  • Unturned v3.24.1.0 Gold Edition / + RUS v3.22.1.0
  • Soldat 2D v1.7.0 / Солдат 2D

Мы в социалках