Левый сайдбар Правый сайдбар FAQ / Общение
Показать/Скрыть сайдбар | Тема: Сменить шкрку

Описание игры, торрент, скриншоты, видео

Скачать игру shapez 2 [Alpha 15.3] - торрент, игра на стадии разработки

Рейтинга пока нет
Игру добавил John2s [11533|1666] | 2024-01-25 (обновлено) | Песочницы (Sandbox-игры) (1295) | Просмотров: 8384

shapez 2 [Alpha 15.3]

• SGi навигация / Navigation:
• Разработчик / Developer: Инди-игра (14535) от tobspr Games (1)
• Жанр / Genre: Текстовые, Roguelike (1518); Я ищу, квесты, приключения (6041); Стратегии (3515); Песочницы (Sandbox-игры) (1295); Симуляторы (899)
• Тип игры / Game Type: Beta-версия (игра еще в разработке)
• Размер / Size: 560.74 Мб.
• Другие части игры:
- shapez.io v1.5.3

shapez 2 - продолжение сложного симулятора создания автоматизированной фабрики shapez.io, где вы будете добывать и обрабатывать на своих фабриках всевозможные геометрические фигуры!

Создавайте огромные фабрики и оптимизируйте их производство, чтобы решать сложные логистические задачи.

Игра обновлена с версии Alpha 13 до Alpha 15.3. Теперь на РУССКОМ языке! Список изменений можно посмотреть здесь.

Вы можете скрыть всю рекламу на сайте. Как?

Shapez 2 — это игра с видом сверху, где вам предстоит добывать и обрабатывать геометрические фигуры. Каждая фигура состоит из отдельных блоков, которые можно разбирать, составлять, красить и собирать обратно самыми разными образами. Стройте и автоматизируйте фабрики, чтобы создавать уникальные фигуры и решать производственные задачи.

Автоматизируйте обработку абстрактных геометрических фигур и превращайте их в более сложные объекты путём вырезания, вращения, покраски и других действий. Создавайте определённые фигуры, чтобы открывать новые технологии и расширять возможности фабрики. Учитесь и улучшайте или перестраивайте своё предприятие, чтобы решать логистические задачи и создать самый эффективный цех по производству фигур.

Размещайте объекты на взаимосвязанных слоях и оптимизируйте рабочий процесс. Совершенствуйте производственные линии, чтобы получать максимум от каждой космической платформы и многократно увеличивать эффективность фабрик.

Shapez 2 — симулятор фабрики без лишних элементов. Все постройки бесплатны, ресурсы никогда не заканчиваются, а враги или ограничения по времени отсутствуют. Ничто не помешает вам: с лёгкостью удаляйте и перестраивайте объекты в своём темпе и без каких-либо штрафов.

В Shapez 2 у вас всегда будут инструменты, которые позволят модернизировать запутанные конвейерные линии, построенные 4 часа назад, или удалить целые фабрики.

Поначалу вам будет доступен лишь один астероид. Возводите новые платформы, чтобы постепенно расширять предприятие. Открывайте новые планировки и превратите единственную сборочную линию в масштабную сеть из станций, объединённых космическими поездами. Разрабатывайте модульные чертежи платформ и размещайте сотни объектов всего одним нажатием.

Мы заботимся о производительности Shapez 2: игра была полностью переработана на новом движке, и мы делаем всё возможное, чтобы ваши огромные фабрики работали плавно... даже с учётом новой 3D-графики!

Особенности игры:
Многоуровневые трёхмерные фабрики: планируйте и оптимизируйте производство в трёх измерениях
Поезда: объедините удалённые станции сетью из космических поездов
Новое древо исследований: открывайте постройки, механики и улучшения
Новые механики фигур: вас ждут новые типы фигур с уникальными свойствами и логикой
Библиотека чертежей: сохраняйте, загружайте и экспортируйте макеты фабрик, а также делитесь ими
Обновлённая графика: стройте фабрики и станции посреди завораживающих космических просторов
Жидкости: используйте различные типы жидкостей, чтобы обрабатывать фигуры или ускорять производство
Анимированные открытые постройки: смотрите, что именно происходит внутри зданий вашего завода
Отмена/повтор: более 50 операций отмены/повтора

Во время раннего доступа:
Игровые режимы: попробуйте разные варианты игры
Модификации: дополните основную игру модификациями
Мастерская Steam: с лёгкостью устанавливайте и создавайте модификации или чертежи, а также делитесь ими

Shapez 2 is a challenging but easy-to-learn factory building game. Automate the processing of geometric shapes, build massive factories and optimize them to solve increasingly complex logistics and automation tasks.

MINIMUM:
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 7 64bit or later
Processor: TBA
Memory: 4 GB RAM
Graphics: TBA
Storage: 2000 MB available space


ALPHA 11
BALANCING & PROGRESSION
- Lots of balancing adjustments, new shape goals etc.
- Updated patch layouts of shape & fluid miners (now all tiles are accessible as a H / C shape)
- The starting map has been updated with more resources closer to the HUB
- Adjusted platform limits in mid game
- Updated Cutter from 6 to 4 per full belt
- Updated Halves Swapper from 8 to 4 per full belt

NEW CONTENT / FEATURES
- Added a blueprint library (B) to store and load your blueprints (this was already in Alpha 10.2)
- Added unlockable blueprint discounts to allow placing blueprints up to a set amount of buildings for free
- Added unlockable fluid & shape packing sizes (they don't do anything yet)
- Mismatching belt connections now display indicators

ART
- New fluid resource patch visuals
- Updated fluid and shape miner platform visuals (outer walls)
- Tunnel entrance elements are now centered
- Playingfield fine-tuning

UI/UX
- Updated UI style again
- Reworked the entire main menu and settings
- Disabled island grid visualization by default, now shows when placing islands or manually activated
- Updated descriptions for all buildings and their variants
- Experimental hover indicators when hovering buildings / islands
- HUB lock indicators are now always displayed
- Added a drop-down functionality for most setting options
- Keybindings now have translations
- Removed benchmarks & mods from main menu
- Improved readability of icons on low resolutions
- Now asking for confirmation when leaving graphic settings with unsaved changes
- Controls settings now display keybindings as text + icons (if available)
- Keybindings now show SHIFT, ALT etc. as text instead of icons in settings
- Added option to disable tutorial
- Formatted in-game values to display larger numbers more compact (i.e. 595.000 -> 595k)
- Combined pipes into single variant (previously junction / cross was separate)
- Description for buildings are now shown when selected and are specific per variant
- Added W.I.P. hints for all non-completed buildings & features (i.e. Unstacker)
- Fixed text issue on the main menu build details

BUG FIXES & IMPROVEMENTS
> The HUB was rotated to making the initial camera position face north
- Fixed indicators when dragging belts backwards between platforms
- Fixed some layouts not having notches on all sides
- Fixed blueprint library being able to be opened even without blueprints unlocked
- Fixed blueprint library not loading blueprints from older versions
- Removed unused keybindings
- Updated Unity version

ALPHA 6.2
Actual progression! Please try the game without cheats now, and let us know what you think!
Updated UI/UX (buildings, islands, blueprints etc.)
LOTS of updated visuals
EXPERIMENTAL: Shape packer & unpacker (works! but work in progress)
Allow using Ctrl + X to cut/move selection
Indicators on HUB whether you are delivering wrong shapes
HUB now glows depending on how many shapes you feed in
Tunnels now have updated visuals & work more precise (but not 100%)
Show rails & tunnels in overview mode
New research UI in the top left showing the current milestone
Fixed lots of full cutter issues
Fixed lots of half cutter issues
Fixed lots of halves swapper issues (i.e. errors when producing empty shape and many more)
Fixed fluid filler/drainer and hydraulic press speed
Lots of visual improvements
Improved research tree ui, also better show main goal
Improved rail placement, allow deleting rails
Pipes now have more accurate fluid meshes
Updated many building models
Allow using pipette over shape patch / fluid patch to select extractor / pump
New HUB visuals
Rails & Trains are now stored in the savegame
Avoid zooming in too close when centering on hub
New Shape & Fluid resource materials
Allow opening shape viewer for main milestone
Updated train model
Lots of art changes again
Fixed various spelling issues
[Temporary] Increased amount of background decorations for trailer
Added shader quality setting
Performance improvements for large factories (still WIP)
EXPERIMENTAL: Train station loader & unloader building (Do NOT work yet)"
This build has a few trailer specific adjustments that will be removed in the next build again
Improved overview mode
Improved tunnel simulation again, they should now run at full speed
Improved rendering performance for large factories (still WIP though)
When placing belts / pipes, E and Q hotkeys are now shown
Added shader quality setting
New rails material
Adjusted AO settings
Material & Lighting improvements
Color-grading & Post-processing improvements
Support for generic amount of layers (only for mods)
Fixed placement grid being displayed on tunnels
Fixed a few typos
Fixed lighting in main menu
Fixed playingfield flickering
Fixed HUB glowing white in builds
Fixed invalid normal generation
Fixed Shapes flickering the first time a new shape is created


ALPHA 5 OUT - New fluids + pipes + a lot more!

Initial progression is much better now, but still work in progress (but you can give it a try now! You will get to a point where you can't proceed without cheats though, when you need to deliver windmills.)
Fluids + Pipes have been reworked entirely
Lots of visual polishing
New (bigger) island layouts

And much more:
- Fixed initial progression (still WIP)
- New pipe, fluid & glass visuals
- New fluid asteroid visuals
- Visual polishing
- Updated extractor animation
- Updated fluid extractor island
- Newly imported savegames now appear at the top of the list
- Added close button to research tree
- Added bigger islands for the lategame
- Improved stacker animation
- Fixed extractor entity not producing while not in view after loading savegame
- Fixed permanent saving when disabling autosave
- Fixed hub size 3 coming before hub size 2
- Fixed most of the fluid related buildings being red
- Fixed background asteroids disappearing

Alpha 4:
- Tunnels now work, but are very experimental and most likely have a lot of bugs
- Basic train mechanics (but they can't be loaded / unloaded yet, but you can spawn a train with 'K' on a rail)
- Buildings can now get faster via research
- New building: Halves Swapper
- Buildings now show their speed and other stats in the details panel, also during placement
- The HUB can now grow via research
- New overview mode when zooming out
- The HUB now indicates whether shapes are accepted or not
- Rotators now better show their orientation while placing, and can be replaced with a different variant
- Lots of visual improvements & model changes (some are still outdated)
- Allow clearing shapes & fluids in selection with hotkey (currently 'I')
- Blueprints can now be mirrored, as long as all contained buildings have a mirrored variant
- Trash + Storage has been reworked to create a 'void' now, also can no longer be placed on or next to resource patches and/or island borders
- Reworked the graphic style of the game, still very work in progress
- Islands now show with little arrows on the playingfield where shapes would arrive, to make it easier to plan
- Notches now indicate when they are used
- Better placement helpers for catapults
- Building like the rotator or cutter now have indicators while placing
- Improved belt placement when placing a checkpoint and directly after moving a layer up/down
- You can now replace rotators without having to delete the old variant first
- You can now rotate shapes in any direction in the shape viewer
- Catapults now have physics, shapes collide with buildings on their trajectory
- Better catapult placement helpers (still unfinished, but now at least with correct ranges)
- Improved readability of shift icon
- Allow rotating shapes in the shape viewer
- Allow deleting corrupt / outdated savegames from the menu
- Switched to vulkan as a default renderer to fix various issues on Windows / Linux.
- Fixed not being able to assign modifier keys to keybindings
- Research nodes now show the tier in their name
- Locked island layouts now show the required research
- Added hotkey to toggle variants (tab / shift + tab)
- Added hotkey (TAB) to switch variants
- Added more music tracks, tracks are now randomized
- Added more VSync options
- Added cheat commands to set time scale
- Fixed shape viewer materials
- Fixed creating a blueprint from a path causing an error when there were overlapping belts
- Fixed long belts being very slow to place
- Fixed background decoration asteroids disappearing while in view
- Fixed outlines not being affected by transparency
- Fixed shapes not counting towards research goals, and added more checks to prevent similar issues in the future
- Fixed catapults accepting shapes from any direction
- Fixed playtime advancing in pause menu
- Fixed wrong rotation of compass
- Fixed enabling cheats also flagging future savegames




Если вы являетесь правообладателем данного материала и вы против размещения информации о данном материале, либо ссылок на него - ознакомьтесь с нашей информацией для правообладателей и присылайте нам письмо. Если Вы против размещения данного материала - администрация с радостью пойдет Вам на встречу!



Если ты нашёл "мёртвую" ссылку - дави значок [X] рядом с ней и ссылка в ближайшее время будет перезалита.

Дополнительные файлы для игры

Если ты нашел новую версию игры shapez 2 [Alpha 15.3], либо русификатор к ней, патч, левелпак или мод - сообщи об этом редактору новости, он добавит сюда доп. файл.
Отправка личных сообщений доступна только после регистрации.

Комментарии игроков (6 шт.)

От: m4n4rh [1|4] | Дата 2023-06-05 17:27:44

Репутация
1
Дошел до белой, незнаю как краскопровод провести на другую платформу, может тунели и работают теперь но не открыты. Смешиватель цветов вроде есть но провести к нему 2 цвета не могу. Игра классная. В первой части довёл всё до автоматизма.
От: LotusBlade [369|187] | Дата 2023-06-04 07:51:16

Репутация
369
Они ещё первую игру до ума не довели, вылетает постоянно и крашит (официальная версия), а теперь суют вторую часть, ну ок. Лучше просто поиграйте в Infinifactory (не путать с Satisfactory и Factorio), если любите маяться с формой блоков и логическими пазлами.
От: Klobzic [8|8] | Дата 2023-06-03 19:23:11

Репутация
8
В пятом билде если начать с начала, то невозможно выполнить требования на соединитель, т.к. он стоит раньше чем постройка платформ.
Решение:
1. Нажимаем F1
2. Вводим cheats.set-enabled 1
3. Вводим research.set RLLayer2 1
4. Профит!
От: trololoplay [11|12] | Дата 2023-05-31 08:53:02

Репутация
11
Насчёт туннелей: в недавних изменениях прямо первой строкой пишут что только сейчас их заставили работать.
От: m4n4rh [1|4] | Дата 2023-05-29 23:12:16

Репутация
1
Не могу разобраться с туннелями, очень жаль, наверно не работают... Будем ждать версии поновее =(
От: trololoplay [11|12] | Дата 2023-05-04 07:12:26

Репутация
11
Кто-нибудь знает как здесь пользоваться платформами-туннелями? Они судя по всему добавлены как раз для того, чтобы на большие расстояния что-то перемещать, а я никак не могу до синей краски добраться по-нормальному. Обучения на эту тему в игре нет.

trololoplay подумал несколько минут и добавил:

Кстати, сама игра вроде норм, в отличие от первой хоть есть на что посмотреть в плане анимаций и другого визуала. Ну а геймплей по началу всё еще сводится к невероятно банальным вещам, просто проводим конвееры туда-сюда. Хоть чертежи пораньше завезли на этот раз.