Описание игры, скриншоты, видео
Скачать бесплатную игру Bos Wars v2.6.1 | Рейтинг: 9.8 (5) |
• Разработчик / Developer: Bos Wars Team (1)
• Жанр / Genre: Стратегии (3507); Сетевые / ХотСит (2285)
• Тип игры / Game Type: Бесплатная игра
• Размер / Size: 60.62 Мб.
• Оценка игроков / Game Score: 9.8 из 10 (всего голосов: 5)
Bos Wars - стратегия в реальном времени (RTS). Вам предстоит развивать военную экономику (строить и усовершенствовать различные здания, добывать ресурсы, учить воинов, создавать боевую технику) для успешной борьбы с врагами. Есть возможность играть по сети или против компьютера.
Версия игры обновлена с v2.5 до v2.6.1
Вы можете скрыть всю рекламу на сайте. Как?
Bos Wars – это свободная и открытая стратегия или игровой движок стратегии в реальном времени по типу и подобию Warcraft II. Изначально движок назывался Freecraft и использовал некоторые ресурсы из Warcraft 2 от Blizzard Entertainment, из-за чего Blizzard надавила на разработчиков движка, а те переименовали его в Stratagus. И уже движк Stratagus перерос в стратегию – Bos Wars.
В Bos Wars используется динамическая экономика. Энергию производят электростанции, ресурсы вырабатываются из природных источников и т.д. Здания и юниты производятся непрерывно. Карты в игре могут достигать больших размеров, что увеличивает потенциал экономического развития. Пути юнитов логичны, возможны пункты сбора и т.д.
Редактор карт позволит создавать свои карты. На картах можно делать травяной покров, горы, каменные преграды и водоёмы с отображаемой водой.
Имеется возможность играть против компьютера или против другого игрока по интернету, LAN.
Движок развивается с 2004 года. И это первое обновление игры за 2,5 года.
Список изменений / Change log for Bos Wars
Version 2.6.1 (2010 04 18):
• Fix the position of the morels (Kalle Olavi Niemitalo)
• Correct the draw level of some unit types (Kalle Olavi Niemitalo)
• Update the documentation of the scripting API (Francois Beerten)
• On Windows, use the application directory to save user data (Nehal Mistry)
• Fix crash at the end of the Tutorial campaign (Francois Beerten)
Version 2.6 (2010 04 11):
• Fix crash on exit in Windows (Francois Beerten, Nehal Mistry, Jimmy Salmon)
• Fix bug map editor places magma pump next to hotspot. (Kalle Olavi Niemitalo)
• Support libpng 1.4 (Francois Beerten)
• Fix resource consumption and production issues when rescueing units
(Kalle Olavi Niemitalo)
• Add portuguese (pt-pt) translation (Tiago Faria)
• Add the 4on4 map (Michiel van der Wulp)
• Add the hospitality map (Kyran Jackson)
• Add italian translation (Simone Rucci)
• Fix bug #29110 "Fatal error 'bad player' when loading map to editor"
(Francois Beerten)
• Discard NewOrder if it refers to destroyed unit (Kalle Olavi Niemitalo)
• Recover map specific triggers and settings when loading a saved game (Francois Beerten)
• Add the bottleneck map (Kyran Jackson)
• Make GLMaxTextureSize configurable for systems where the value reported
by OpenGL causes slow displays (Kalle Olavi Niemitalo)
• Add the Go-East map (Michiel van der Wulp)
• Added a new background image for the swindler campaign (Johannes Engelhardt, Francois Beerten)
• Add the lava-river map (Michiel van der Wulp)
• Add the Swindler campaign (Francois Beerten and Ruben Diaz)
• Fix teams in UnSelectUnit (Kalle Olavi Niemitalo)
• Removed broken elites campaign and maps (Francois Beerten)
• Add code for dumping all received SDL events to stdout
(Kalle Olavi Niemitalo)
• Work around bug #27982 mouse centered when clicking in the window after
having left. (Kalle Olavi Niemitalo and Francois Beerten)
• Fix bug #25178 in patch editor; mouse placement confusion (Jimmy Salmon)
• Nukes target the center of the target. (Jann Horn)
• Fix use of settings from pkg-config in SCons. (Francois Beerten)
• Replace the deprecated SCons Options class by Variables.
This requires SCons 0.98.1 or higher. (Francois Beerten)
• Replace the deprecated SCons calls to env.Copy by calls to env.Clone.
This requires SCons 0.96.93 or higher. (Francois Beerten)
• Remove incomplete Dorcoz unit (Francois Beerten)
• Fix header includes for GCC 4.4 (Francois Beerten)
• Add the "grass" set of patches (Johannes Engelhardt)
• Added undo and redo to the editor (Jimmy Salmon)
• Add new defeat background graphic (Johannes Engelhardt)
• Quick drawing in the main menus (Jimmy Salmon)
• Added patch support to the editor (Jimmy Salmon)
• Add the heli unit (Johannes Engelhardt and Francois Beerten)
• Add the big gun turret (Johannes Engelhardt and Francois Beerten)
• Support lua 5.1 only (Jimmy Salmon and Francois Beerten)
• New patch based map system (Jimmy Salmon)
Bos Wars is a futuristic real time strategy game (RTS). In a RTS game, the player has to combat his enemies while developing his war economy. Everything runs in real-time, as opposed to turn-based games where the player always has to wait for his turn. The trick is to balance the effort put into building his economy and building an army to defend and attack the enemies.
Bos Wars has a dynamic rate based economy. Energy is produced by power plants and magma gets pumped from hot spots. Buildings and mobile units are also built at a continuous rate. Control of larger parts of the map creates the potential to increase your economy throughput. Holding key points like roads and passages allow for different strategies.
Ссылки для скачивания игры
Скачать Bos Wars v2.6.1 (60.62 Мб.):
Ссылок на самом деле больше (всего 2), видно их будет только после регистрации на сайте.
Если ты нашёл "мёртвую" ссылку - дави значок [X] рядом с ней и ссылка в ближайшее время будет перезалита.
Дополнительные файлы для игры
Отправка личных сообщений доступна только после регистрации.
Комментарии игроков (11 шт.)